maanantai 24. heinäkuuta 2017

Lontoo piristää aina

Siis jos joskus voi sanoa, ettei mennyt ihan niin kuin Strömsössä, niin viime viikonloppuna. Mulla oli lauantaille sovittu, että nään taas yhtä uutta au pair -tyttöä ihan ekaa kertaa ja tehtäisi kunnon Lontoo-turistikierros keskustassa. Ikävä kyllä Lontoon julkinen liikenne ei tainnut olla ollenkaan samaa mieltä meidän kanssa, ja tuntui tunkevan jokaista kapulaa mun rattaisiin! Ensin kävelin overground-asemalle, jonka perille päästyäni huomasinkin olevan kiinni ja linjan poissa käytöstä tänään. No okei nou hätä, otin bussin joka veisi underground-asemalle, josta pääsisin suoraan oikealle linjalle. Bussiin päästyäni siellä kuitenkin ilmoitettiin, että bussi on erikoisreitillä eikä aja tavalliselle päätepysäkille asti. Mun piti sitten jäädä pois ja vaihtaa toiseen bussiin. Toisessa bussissa ehdinkin istua sitten hyvän tovin, sillä ruuhka oli aivan järjetön eikä eteenpäin meinannut päästä millään. Tässä vaiheessa kello oli jo niin paljon, että alkuperäisen suunnitelman mukaan olisin ollut jo perillä, mutta todellisuudessa en ollut kunnolla vielä matkaan päässytkään. Lopulta mä istuin siinä ruuhkassa niin kauan, että olisin oikeasti päässyt sen muutaman kilometrin matkan nopeammin kävellen.

Kaiken lisäksi mun tekstiviestit eivät suostuneet lähtemään, enkä näin pystynyt Heinille tilannettani päivittelemään. Lopulta kun melkein underground-asemalle päästyäni soitin hänelle, hän mainitsi, että se metrolinja, johon kovasti olin tietäni käymässä, ei sekään olisi tänään käytössä. Tässä vaiheessa alkoi jo toivo hiipua ja kärsivällisyys karista aika tavalla, ja puolileikillä mietin jo ottavani taksin, kun muuten ei mihinkään tuntunut pääsevän. Onneksi tuo viimeinen linja oli vain osittain suljettu, ja lopulta mäkin pääsin määränpäähän, vaikkakin melkein tunnin tarkoitettua myöhemmin. Viimeinen haaste olikin sitten löytää toisemme ison aseman vilskeestä, varsinkin kun oltiin vielä toisillemme entuudestaan tuntemattomia!

Kun lopulta onnistuimme toisemme löytämään, oli meillä kuitenkin tosi kiva päivä. Okei ei tästäkään eteenpäin kaikki ihan täysin sujuvasti mennyt, sightseeing-kierros olisi nimittäin ollut paljon mukavampi, jos taivaat eivät olisi juuri silloin auenneet kaatamaan vettä niskaa. Lohduttauduttiin kuitenkin sillä, että sade antoi sitä todellista Lontoo-fiilistä, ja molemmilla oli sateenvarjot mukana. Onneksi säästyttiin niiltä kaikista pahimmilta kuuroilta, ja iltaa kohdin aurinkokin näyttäytyi meitä ilahduttamaan.

Kaikesta huolimatta meillä oli todella onnistunut päivä. Nähtiin palatsi ja Trafalgar Square, Covent Garden, National Portrait Gallery ja Big Ben. Syötiin ramenia Wagamamassa ja löydettiin superiso Superdrug, josta vihdoinkin löysin lempipeitevoidettani, joka tuntuu olevan joka paikasta loppu. Tietenkin täytin varastoni oikein kunnolla ja ostin kolme uutta putelia, että kotiin päästyäkin riittää jonkin aikaa. Lisäksi käytiin Muumi-kaupassa (paras) ja aivan liian kalliissa ja ihanissa meikkiliikkeissä, ja oltiin ihan hämillämme ihanista ihmisistä ja siitä hyvästä fiiliksestä, joka tästä kaupungista kumpuaa. Mä en voi sanoin kuvailla, miten paljon mä rakastan Lontoota ja miten se päivä päivältä (lähdön lähestyessä, yhyyy!) vaan kasvaa! Tää on melkein kuin koti, tätä tulee ikävä ♥

Seuraa Facebookissa, Instagramissa (sannalovesfood), YouTubessa, Ask.fm:ssä ja Snapchatissa (sannapannari)!

8 kommenttia:

1. Olipas paljon mutkia matkassa, mutta onneksi lopulta löysitte toisenne! Lontoo kuulostaa kyllä niin ihanalta♥

Vastaukset
    1. Siis sitä saa joka kerta hämmästellä että miten oon näin ihanaan paikkaan päätynyt! <3

Poista
  2. Tosi nättejä kuvia! Ja Lontoo on kyllä aina niin ihana❤️ Yleensä rakastan Lontoon julkisia ja harvoin mulla on ollut ongelmia liikkumisen kanssa. Viime reissulla oli kuitenkin pakko päästä käymään Peggy Porschen cakes kahvilassa (ehdottomasti suosittelen jos ei oo ennestään tuttu! Mun blogiin on tulossa siitä varmaan tällä viikolla postausta) ja yhden vaihdon metromatkasta tulikin sulkujen tähden kolmen pysähdyksen matka. Ei se nyt sinänsä mikään paha ollut ja paljon helpommalla päästiin kuin sinä tässä postauksessa, mutta vähän huoletti että ehitäänkö hotellille ajoissa luovuttamaan huone ja se meni kyllä viimeiseen minuuttiin 😅

Sara V

Vastaukset
    1. Joo siis onhan Lontoon julkinen liikenne aivan mahtavasti järjestetty, mutta sit kun joku ei toimi tai useampi juttu ei toimi niin meinaa mennä peukalo suuhun :D

Poista
  3. Tosi kivoja kuvia! :) Mäkin rakastan Lontoota, vaikka edellisestä käyntikerrasta onkin jo melkein 4 vuotta ♥ Olisi niin mahtavaa päästä sinne taas jossain vaiheessa!

VastaaPoista
  4. Sullapa kävi huono tuuri! Teillä kuulosti silti kaikesta huolimatta olevan kivaa. Ihania kuvia ja huikea postaus <3