tiistai 19. marraskuuta 2019

Viikonloppu Saarenmaalla & marraskuulumisia

Jälleen takana yksi reissu täynnä bussissa istumista, laulamista, kavereiden kanssa rentoilua, kirkkojen kiertämistä (joissa kaikissa oli sama askeettinen ulkomuoto ja valkoinen ja turkoosi värimaailma) ja ihanaa yhdessäoloa. Lähdettiin aikaisin perjantaiaamuna laivalla Tallinnaan, josta jatkettiin bussilla ja lautalla Kuressaareen Saarenmaalle. Meidän hotellissa oli uima-allasosasto ja sauna, jonne päästiin heti ensimmäisenä iltana rentoutumaan pitkän matkan jälkeen. Katsottiin tietysti myös jalkapalloa ja laulettiin jopa karaokea, huonolla menestyksellä tosin. Viikonlopun aikana osallistuttiin myös kahteen palvelukseen, ja koska paikallisissa kirkoissa lämmitys vaihtelee vähäisestä olemattomaan, höyrystyi hengitys toppatakeissa laulaessamme. Päivät olivat pitkiä ja yöt lyhyitä, ja sunnuntai-iltana paluumatkalla olin niin väsynyt, että olisin voinut nukahtaa laivaan. Harvoin tuntuvat yöunet niin hyviltä, kuin tuon reissun jälkeen omassa sängyssä kaikessa rauhassa! Pääsin reissun aikana myös hyödyntämään pariin otteeseen ensimmäisen yliopistovuoteni aikana kertyneitä viron kielen taitojani, ja oli ihana huomata, miten paljon ainakin ymmärsin, vaikka puhumista en kovinkaan paljon päässyt harrastamaan.

Nyt on reissusta saatu toipua pari päivää, ja arki on melkein jälleen normaalia. Eilen aloitin suursiivouksen, järjestin kaikki kaappini ja kirjahyllyni, ja sain kassillisen täyteen poisannettavia vaatteita. Nyt mun pitää opetella taas opetella suunnistamaan uudelleenjärjestetyssä (ja huomattavasti vähemmän täyteenahdetussa) vaatekaapissani, kun eri vaatteet ovat vaihtaneet paikkaansa! Tämä alkuviikko oli siinä mielessä täydellinen sauma kauankaivatulle siivoukselle ja järjestelylle, sillä huomenna on mun syntymäpäiväni ja tahdon herätä siistiin kotiin. Ihan käsittämätöntä, ei mulla ole ollenkaan synttärifiilis, mutta sieltä se vaan muutaman tunnin kuluttua saapuu! Meidän perheessä synttärit ovat aina olleet iso juttu ja tällekin vuodelle on muutamat juhlinnat kaavailtu. Mahtava tekosyy viettää laatuaikaa rakkaiden ihmisten seurassa <3 Kakskytkaks, täältä tullaan!

Ihana oli taas pitkästä aikaa kirjoitella ihan muuten vaan kuulumisia, mulla on ollut ikävä näitä. Tällaisia on myös ihan parasta lukea myöhemmin, ihan tavallisia arkikuulumisia!

Liity lukijaksi tästä!
Seuraa Facebookissa, Instagramissa (sannalovesfood), vlogi-YouTubessamusa-YouTubessa ja Snapchatissa (sannapannari)

2 kommenttia:

1. Mä olen ollut Virossa noin 40 kertaa, kolunnut ristiin-rastiin ja asunutkin yhden syksyn. Saarenmaalle en vaan ole siitäkään huolimatta vieläkään päässyt. (Hiiunmaalla olen käynyt.) Hävettää ihan myöntää...

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen Viroa kiertänyt aika reippaasti, Saarenmaasta ei ollut muistikuvia, mutta äiti kovasti muistutteli, miten mun edellisellä vierailulla iskä otti multa tutin pois :D