keskiviikko 13. elokuuta 2014

Viikon ruokalista

Mun kaverit ja perhe aina nauraa mulle, kuinka en voi aloittaa syömistä, ennen kuin olen ottanut annoksesta kuvan, oli se mitä tahansa. Nyt vielä viime viikolla, kun keittiöremontin ja Tallinnan reissun takia tuli syötyä tosi paljon ulkona, ajattelin koota tämmöisen syömispostauksen viikon ravinnoistani.

Aloittakaamme jo edellisestä lauantaista ihan vaan koska nam. <3 Käytiin nimittäin Pizza Hutissa, ai että kun oli hyvää! :) Mun pizzasta löytyi tomaattia, rucolaa, pestoa ja fetajuustoa ♥

Ja illalla sitten lisää pizzaa, Siwasta tällä kertaa... Huomatkaa erittäin tasaisesti levitetyt täytteet.

Sunnuntai vietettiin kirpparilla, aamupala haettiin mäkistä. Pirtelöä mulle, McFeastia Alelle :D Kotiin päästyä sain kunnon ruokaa, tämä kuvahan täällä oli jo mutta laitetaanpa uudestaan :)

Mun ekan kirppispäivän tavarat. Tokalla kerralla oli jo
paljon enemmän myytävää!

Maanantai-aamuna käytiin äidin kanssa satamassa varaamassa se Tallinnan-matka. Siitä ajettiin Eiraan, jossa on turkkilainen ravintola Ani ja sen ihana buffet <3

Välissä vähän välipalaa... :D

Taas tätä etukameralaatua :D

Iltapäivällä taisinkin syödä Subwayssa eikä siitä ole nyt kuvaa :D Mutta päivän subi, grillattu kananrinta, juusto-oregano-leivällä, juustolla ja paahdetaan. Salaattia, kurkkua ja sipulia, kastikkeina hunajasinappi ja Southwest. Mun subit on yleensä aika samanlaisia, täyte saatta vaihdella päivän tarjouksien mukaan, kasvikset ja leipä aina sama, Southwestia en aina ota. Kaikki mausteet. On se aika hyvää :3

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Tiistai. Äidin kanssa lähdettiin Ikeaan ja siellä syötiin hodarit ja pehmikset. Mun pehmis maistui tosi älloltä, enkä hodariakaan kokonaan syönyt, ei tommoinen ruoka mun makuun oikein ole...

Iltapäivällä näin Ronjaa, ja koska hänellä oli seuraavana päivänä synttärit ja synttärirahoja oli jo Ronjan tilille eksynyt, menimme syömään oikein kunnolla. Paikka oli Itiksen Mario, ja olin jälleen kerran älyttömän tyytyväinen ♥ Mä söin kana-vuohenjuustoburgerin, ja Ron otti pestopastan. Ihanaa!

Keeeeskiviikkona keskiviikkona mitäs mä keskiviikkona..? Keskiviikolta mulla ei ole kuvia. Taidettiin käydä Burger Kingissä. Tai jotain. Syötiin varmaan kotonakin jotain. En muista, siirrytään eteenpäin -->

Torstaina me käytiin lounaalla äidin kanssa Herttoniemen Peach Gardenissa. Äiti söi nuudeleita ja hapanimeläkanaa, mä otin kanaa punaisessa curryssa. Henkilökunta varoitteli mua moneen otteeseen, että tajusinko varmasti annoksen olevan tulinen. Kun lopulta pyysin sitä keskitulisena, niin eihän siinä ruoassa ollut tujua ollenkaan, vaikka sen takia olin kyseisen annoksen ottanut! Höh

Satamassa kävin ennen laivaan lähtöä vielä Subissa, laivan ruoat ovat niin ylihintaisia ja alilaatuisia... Tällä kertaa kalkkunalla ja ilman Southwest-kastiketta, mutta muuten samat oli täytteet. Sitä mä sitten hytissä mutustelin ja murustelin sänkyyni. :D

Perjantaina meidän aamupala oli niinkin hieno, kuin Mäkkärin pirtelöt. Mulla suklaa, äidillä mansikka. Miksen mäkin ottanut mansikkaa :(

Lounasta syötiin jo kolmatta (vai neljättä..?) kertaa ravintola Da Vincissä, kauppakeskus Kristiinessä. Mulle tuli hirveät valinnan vaikeudet, joten annoin äidin päättää munkin puolesta, ja söin sitten pasta Bolognesen. Äiti otti kanafileen tomaatti-rucola-pedillä ja oli hirvittävän tyytyväinen. Ja pakko munkin oli myöntää, että oli älyttömän maukasta kanaa. Hieman oli vain liian karppaajan ruokaa, kun pelkkä kana ja salaatti. Itse koen, että siinä pitää olla se peruna/pasta/riisilisäke ja sen lisäksi vielä salaatti. Mutta hyvää se oli noinkin :)

Illalla syötiin vielä hotellin ravintolassa. Mä en siltä listalta kovinkaan montaa itseäni houkuttelevaa vaihtoehtoa löydä koskaan, joten otin kunnon pekoni-juustohampurilaisen. Ja ai että oli hyvää! Ja vielä erityisen ylpeä itsestäni olin, että jaksoin koko annoksen syödä :3 Äiti otti caesar-salaatin.

Lauantaina aamupala syötiin hotellissa. Mä en yleensä syö aamupalaa, eikä mulla muutenkaan heti herättyä ole kovin kummoinen nälkä. Sen lisäksi meidän hotellissa ei hirveän hyvät tarjoilut suomalaiseen makuun ollut, joten mun aamupala näytti sitten tältä:

Laivaan kävin ostamassa meille molemmille eväät, mistäpä muultakaan, kuin Subwaysta! Mulle taas samanlainen kuin viimeksikin, Virossa vain on mausteena lisäksi suola, eikä öljyä tai etikkaa laiteta. Ehkä pyydettäessä saisi, mutten mä koskaan tajua. Äiti sai grillattua kananrintaa, kaikilla kasviksilla, paitsi jalopenolla, ja valkosipulikastikketta väliin.

Laivalla saatiin Daim-kakkua! :3

Illalla sitten Alen kanssa ostettiin Siwasta ihan vain Saarioisten mikrojauhelihapizzat. Ostettiin fetajuustopaketti, murennettiin fetat pizzan päälle ja lämmitettiin uunissa paketin ohjeen mukaan ja vitsit kun on niin paljon parempaa kuin mikrossa! :D

Sunnuntailta mulla ei ole taas jostain syystä kuvia. Syötiin pihviä, perunaa ja salaattia, käytiin Burger Kingissä, mä en tosin tilannut sieltä mitään, ja ehkä sitten vielä jotain muuta. Aamulla taas kirppisteltiin, ja McDonald's ravitsi meitä. Otin taas pirtelön, kun en mä hampurilaista halunnut/halunnut maksaa siitä.

Sellaisia ruokia! Ja ihan selvennykseksi, en mä oikeasti syö joka päivä ulkona tai jotain pika/roskaruokia. Tää nyt sattui olemaan tämmöinen erikoisviikko! Kohta meidän keittiö on valmis! Nyt jo näyttää todella hyvältä, en malta odottaa! :D Mutta nyt, hyvää yötä ihmiset!

Mitäs ootte muuten mieltä blogin uudesta ulkoasusta? Otin yhden kommentoijan neuvoista vaarin, ja totesin itsekin muutaman erittäin tärkeän puutteen. Vielä tulee muutoksia, mutta tältä näyttää tällä hetkellä. Mitäs tykkää lukijat? :D